Czy warto inwestować w pozycjonowanie stron?

Co to jest pozycjonowanie?

To pytanie krąży na rynku od dawien dawna. Mniej więcej tyle samo osób twierdzi, że lepiej zainwestować swoje pieniądze w pozycjonowanie stron niż płacić za reklamy Google i odwrotnie. Z naszej perspektywy najlepiej sprytnie połączyć oba te źródła odwiedzin strony www, o czym w poniższym artykule.

Co to jest pozycjonowanie?

Sama nazwa pozycjonowanie oznacza umieszczanie elementu w jakimś dobrze widocznym miejscu. W przypadku stron internetowych to nic innego, jak zestaw czynności i narzędzi, które mają sprawić, że nasza strona internetowa pojawi się na wysokich miejscach w wynikach wyszukiwania (SERP) na poszczególne słowa kluczowe. Na pozycjonowanie można powiedzieć składają się dwa elementy. Działania onsite i offsite. Pierwsze z nich oznaczają optymalizację techniczną i optymalizację treści znajdujących się już na stronie www, drugie to pozyskiwanie linków zewnętrznych z mocnych źródeł.

Optymalizacja stron www

Optymalizacja strony internetowej to podstawowa czynność, bez której nie mamy co liczyć na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. W jej skład wchodzą przede wszystkim optymalizacja treści pod kątem nasycenia słów kluczowych, hierarchizacji treści za pomocą nagłówków H1,H2,H3…, a także optymalizacja techniczna to znaczy: optymalizacja obrazów, maksymalne przyspieszenie ładowania strony www, pełna responsywność i dostosowanie do ekranów smartfonów. Czy tego typu optymalizację możemy zrealizować samodzielnie? Oczywiście, jeśli nasz projekt to nasz hobbystyczny blog, nie nastawiony na zysk, możemy próbować i tym samym uczyć się. W przypadku jednak bardziej zaawansowanych rynkowo projektów, z pewnością tego typu optymalizacja wymaga odpowiedniej wiedzy i doświadczenia jaką posiadają wyspecjalizowane firmy jak np. Pozycjonowanie Stron Sochaczew. Tego typu podmioty zarządzają specjalistami w branży, którzy dzięki doświadczeniu minimalizują ryzyko wprowadzenia niepożądanych działań np. Black Hat SEO, tym samym redukując niemal do zera możliwość otrzymania filtra lub bana przez Google.

Link building – czyli pozyskiwanie linków do naszej strony

Reklama

Drugą najważniejszą kwestią w pozycjonowaniu stron internetowych jest niewątpliwie pozyskiwanie linków zewnętrznych. Przez lata proces ten mocno ewoluował. Przenieśmy się chociażby do początku drugiej dekady XXI wieku. Kwitnął biznes płatnych katalogów stron www, lecz nie tylko. Internet był wręcz zaśmiecany stronami zapleczowymi, które zapchane były linkami i krótkimi artykułami bardzo niskiej jakości, z których nie dowiedzieliśmy się nic. Co więcej taka taktyka działała i docelowo im większa ilość takich odnośników do naszej strony, tym wyższa była pozycja. W końcu nadszedł rok 2016 i aktualizacja algorytmu nazwana od słodkiego “Pingwina”. Pingwin to algorytm, który w 2016 r. został częścią głównego robota wyszukiwarki i ma za zadanie wykrywanie słabej jakości linków i treści, a promowanie stron z naturalnym linkowaniem i wysoką jakością zamieszczanych tam treści. To była prawdziwa rewolucja na rynku SEO. Szczególnie dla tych, którzy szybkimi metodami pięli się na pierwsze strony wyników. Z perspektywy czasu zapytacie, czy rzeczywiście link z katalogu czy tego typu strony może nam zaszkodzić? Pojedyncze odnośniki z katalogu mającego dobrą historię na pewno krzywdy nie przyniosą. Chodzi bardziej o zachowanie proporcji i właśnie – naturalny profil linkowania. Od tego czasu dynamicznie i niebywale szybko rozwija się branża artykułów sponsorowanych. Chodzi o umieszczanie artykułów wysokiej jakości w poczytnych i dobrych portalach informacyjnych, które dodatkowo są okraszone linkami do naszej witryny. To obecnie najlepszy sposób pozyskiwania linków. Oczywiście linki mogą również wyglądać jeszcze bardziej naturalnie, np. kiedy któryś z blogerów da odnośnik do naszej strony lub ktoś wspomni o nas na forum dyskusyjnym. Niemniej, obecnie pozycjonowanie stron jest bardziej złożone i wymaga różnego rodzaju umiejętności. Na szczęście na rynku znajdziemy firmy, które zajmują się kompleksowo zarówno optymalizacją, pozyskiwaniem linków czy pisaniem tekstów. Warto zaufać tego typu firmie, która w jednym miejscu planuje i scala ze sobą wszelkie działania w jedną całość, która ma przynieść mierzalne efekty w postaci wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google.

Co z reklamami w Google?

Google Ads to jak pewnie wiecie płatne umieszczenie swojej strony na górze wyników wyszukiwania. W tym momencie możemy bardzo szybko zyskać nowych Klientów. W porównaniu do pozycjonowania, z pewnością jest to rozwiązanie krótkoterminowo, ponieważ pozycjonując stronę od zera, przyjdzie nam odczekać sporo czasu nim zobaczymy pierwsze jego efekty. Niemniej, reklamy w Google są zdecydowanie droższe, jeśli porównamy je z pozycjonowaniem. Ponadto, do ustawienia reklam, również będziemy potrzebować firmy, która się w tym specjalizuje. Nieumiejętne uruchomienie reklam Google, może spowodować, że po pierwsze przepłacimy za kliknięcia lub nie trafimy do naszych docelowych Klientów. Tym samym ryzyko utraty naszych środków bez uzyskania efektu w postaci konwersji – rośnie.

Porównując obie metody należy wiedzieć, że nie musicie wybierać między “dobrem, a złem”. Zarówno pozycjonowanie jak i reklamy Google Ads mogą żyć razem. Trzeba jednak do tematu podejść z głową, by nie stracić swoich pieniędzy, no i zaufać specjalistom, których zadaniem jest osiągnięcie jak najlepszych efektów, za jak najmniejszą cenę.

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Krzyś
1 miesiąc temu

Z doświadczenia, o wiele lepiej jest dać pełną kontrolę nad pozycjonowaniem firmie zewnętrznej. Sam na początku zrobiłem błąd, chciałem się bawić sam, w końcu zrozumiałem, że to nie dla mnie. To bylo najlepsze, bo teraz codziennie dzwonią i piszą Klienci z całej Polski, a sam pewnie bym do tego nie doszedł.

Udostępnij

Więcej artykułów